måndag 19 augusti 2013

Om tid och gränser

Höst igen. Prioriteringstid igen. Vad ska jag börja med i höst? Vad ska jag sluta med?
Halvtidsjobb ger extra bränsle till köpstoppstankar. Så; jag ska inte köpa kläder, eller annat onödigt. Därmed ska jag också sluta gå i klädaffärer. Man får göra det lätt för sig. Jag tänkte mig fram till jul, så länge. Det borde inte vara alltför svårt. Det är svårare att (gå på affärer och) köpa lite än att (inte gå på affärer och) inte köpa alls. Är det någon som hakar på?

Mer tid för sånt jag faktiskt VILL att mitt liv ska vara fullt av.

En annan tanke som jag närt, för detta tidsbefriarändamål, är att ha nån sorts äggklocka som jag sätter igång varje gång jag slår på datorn, som jag kan ställa in på den tiden jag faktiskt tänkt sitta där. Det är lätt det blir längre annars. Gränser är för de gränslösa.


Inga kommentarer:

småsaker, stora frågor, illustrationer och tro

Powered By Blogger